Filosofia formativa
La nostra oferta de formació parteix de l’experiència de més de 30 edicions dels nostres cursos d’ArchiCAD en els darrers 20 anys, i té com a punts claus i diferenciadors els següents aspectes:
Considerem fonamental destacar que la nostra tasca docent no és exclusiva, sinó que es comparteix diàriament amb l’exercici professional com a arquitectes amb projectes de tota mena, posant a prova i forçant les capacitats del programa constantment per el que podem assegurar que formem en l’ús real del programa, fugint de tot allò que no resol realment necessitats reals i potenciant l’ús de tot allò que sí que ajuda diàriament al professional.
Graphisoft posa a disposició de manera lliure material d’aprenentatge divers, des de la pròpia pàgina web i des de myarchiCAD.com. En el nostre plantejament de curs no en fem ús per tres motius: primer, per que estan pensants per a l’autoaprenentatge més que no pas com a suport de cursos guiats; segon, pel caràcter genèric del mateix, poc localitzat i poc enfocat a la pràctica diària real del programa (premissa que sempre guia la nostra tasca formativa); i tercer, per que considerem molt més segur vincular a l’alumne amb un exercici de curs amb el que tingui relació, sigui per que és un projecte propi, o per que és l’aixecament BIM d’un edifici propi, que no pas amb un exemple aliè, doncs les dificultats que es vagi trobant seran salvades amb més facilitat i ganes si existeix un lligam.
Malgrat això, considerem bo per al temps posterior al curs qualsevol material educatiu oficial, com els esmentats i també els foros oficials, l’ArchiCADwiki, el videos del canal de Youtube, etc…, servint de suport, recordatori i/o ampliació de coneixements.
La nostra oferta de formació parteix de l’experiència de més de 30 edicions dels nostres cursos d’ArchiCAD en els darrers 20 anys, i té com a punts claus i diferenciadors els següents aspectes:
- Formació eminentment pràctica.
- Formació des de l’ús del programa per a fer arquitectura, en tots els seus àmbits, des de els menys compromesos fins als més complexes, i no des de la simple teoria del programa o de la tecnologia BIM en general.
- Formació des de la crítica al programa per l’ús i des de la perspectiva històrica del mateix, fugint de l’acceptació incondicional del que ofereix.
- Formar als alumnes sobre l’ús d’aquest software per al modelat d’un projecte d’arquitectura complert prescindint de les eines de CAD tradicionals.
- Transmetre les estratègies més apropiades per a crear un model BIM útil, operatiu per la pràctica professional actual i futura.
- Aclarir quines són les seves prestacions i limitacions reals, més enllà de promeses no consolidades
Considerem fonamental destacar que la nostra tasca docent no és exclusiva, sinó que es comparteix diàriament amb l’exercici professional com a arquitectes amb projectes de tota mena, posant a prova i forçant les capacitats del programa constantment per el que podem assegurar que formem en l’ús real del programa, fugint de tot allò que no resol realment necessitats reals i potenciant l’ús de tot allò que sí que ajuda diàriament al professional.
Graphisoft posa a disposició de manera lliure material d’aprenentatge divers, des de la pròpia pàgina web i des de myarchiCAD.com. En el nostre plantejament de curs no en fem ús per tres motius: primer, per que estan pensants per a l’autoaprenentatge més que no pas com a suport de cursos guiats; segon, pel caràcter genèric del mateix, poc localitzat i poc enfocat a la pràctica diària real del programa (premissa que sempre guia la nostra tasca formativa); i tercer, per que considerem molt més segur vincular a l’alumne amb un exercici de curs amb el que tingui relació, sigui per que és un projecte propi, o per que és l’aixecament BIM d’un edifici propi, que no pas amb un exemple aliè, doncs les dificultats que es vagi trobant seran salvades amb més facilitat i ganes si existeix un lligam.
Malgrat això, considerem bo per al temps posterior al curs qualsevol material educatiu oficial, com els esmentats i també els foros oficials, l’ArchiCADwiki, el videos del canal de Youtube, etc…, servint de suport, recordatori i/o ampliació de coneixements.